GENÇ VE KADIN EMEKÇİLERİN ÖGÜTLENMESİ PROJESİ 3. EĞİTİM ÇALIŞMASINI 23-24 TEMMUZ’DA İZMİR’DE GERÇEKLEŞTİRDİK
GENÇ VE KADIN EMEKÇİLERİN ÖGÜTLENMESİ PROJESİ 3. EĞİTİM ÇALIŞMASINI 23-24 TEMMUZ’DA İZMİR’DE GERÇEKLEŞTİRDİK
Sendikamızın üyesi olduğumuz uluslararası sendikal birlik olan PSI(Kamu Çalışanları Enternasyonali) ve DİSK/Genel-İş Sendikası ile ortaklaşa yürüttüğü “Genç ve Kadın Emekçilerin Sendikal Örgütlenmesi” projesi kapsamındaki bölge eğitim ve atölye çalışmalarının ikincisini 23-24Temmuz 2022 tarihinde İzmir’de gerçekleştirdik.
Genel merkezden Genel Örgütlenme Sekreterimiz Bülent Türkmen ile Merkez Kadın Sekreterimiz Nazife Bayrak Tosun ile İzmir 1 ve 2 nou şubeler, Muğla, Balıkesir ve Aydın şubelerimizden 15 kadın 10 genç erkek üyemizin katıldığı iki günlük eğitim faaliyetimizin birinci günü öğlenden önce Sendikamız uzmanı Evren Ergin, “Dünya Emek Mücadelesi Tarihi” ile “Türkiye Emek Mücadelesi Tarihi Ve KESK-TÜM BEL SEN Tarihi” sunumlarını gerçekleştirdi.
Öğlen yemeği ardından başlayan eğitim faaliyetimizin birinci günü ikinci oturumunda ise İzmir Büyükşehir Belediyesi Kadın Çalışmaları Merkezi uzmanı ve İzmir 1 nolu Şube üyemiz Dr. Derya ALTUN’un kolaylaştırıcılığında “Toplumsal Cinsiyet” atölye çalışması ile birlikte toplumsal cinsiyet rolleri, kadınlara uygulanan ayrımcılıklar ve yaşamın her alanında toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması için neler yapılması gerektiğine ilişkin kolektif tartışmalar gerçekleştirildi.
Eğitim faaliyetinin ikinci günü ilk oturumunda Eğitim Sen Eğitim Uzmanı Erkan Aydoğanoğlu’nun “sendikal örgütlenme” konulu sunumuyla birlikte örgütlenme yöntem ve biçimlerine ilişkin kolektif tartışma gerçekleştirildi.
Sunumlar ardından başlayan eğitim faaliyetimizin son oturumunda katılımcıların üç gruba ayrılarak atölye çalışması yaptı. “Genç ve Kadın Emekçilerin Sorunları”, “Genç ve Kadın Emekçilerin Sendikalara Daha Fazla Üye Olmasının Yöntemleri” ve “Genç ve Kadın Sendika Üyelerinin Sendikal Bağlılıklarının ve Sendikal Temsiliyetlerinin Artırılması” başlıklarında üç ayrı gruba ayrılan katılımcılar ilgili başlıklara ilişkin kolektif tartışmalar gerçekleştirip, raporlar hazırlayıp sunumlar gerçekleştirdi.